Hagströms Lanthandel

Hagströms Lanthandel – FB-sida

affarenFoto Tony Danninger

Hagströms Lanthandel är från 1905 och än i dag handlar man där över disk.

Öppettider:
måndag – fredag 9.00 – 19.00
lördag 9.00 – 15.00
söndag 11.00 – 15.00

Du kan få kontakt med oss på telefon: 0302-43180 och 0701-43 22 90
Och förstås hittar du oss på vår Facebooksida: Hagströms Lanthandel

Bland vårt sortiment:
I Hagströms lanthandel finner du bland annat livsmedel med en bemannad charkdisk, återförsäljare av Vikaryds köttvaror, dagligen färskt bröd, leksaker, presentartiklar, bilvårdsprodukter, verktyg, receptfria läkemedel, blommor, jord, gödsel, stallströ, hö till smådjur, ved och en mängd andra varor som man förväntar sig finna i en lanthandel.
Hagströms lanthandel är också ombud för PostNord och utanför affären finns en tapp där man kan tanka bensin, diesel och etanol till bra priser.

Om du inte har möjlighet att själv komma till affären kan du slå oss en signal så kör vi hem varorna till dig för en liten avgift (20 kr).

Precis som förr har lanthandeln en central roll i litet samhälle som Sjövik. I samband med att man gör sina inköp kan man även passa på att uppdatera sig om vad som senast hänt i samhället, växla några ord med en granne eller kanske beställa hem några speciella varor.
Kicki Hagman tog över affären efter Jan Hagström 2013 och samma år blev Kicki utsedd till Årets Sjövikare för sitt hårda arbete med att få den nedläggningshotade lanthandeln att leva vidare till alla Sjöviksbornas stora glädje.

Lanthandeln som har funnits sedan 1905 har gått i arv i familjen Hagström i många år. Jan Hagströms morfar David Karlsson köpte affären 1919. Jans pappa Stig Hagström tog över 1946 och Jan har haft affären från 1964 fram till 2013 då Kicki över.

kund1 kund2