Sjöviks SK ryttarförening

ryttarforeningenVälkommen till Sjöviks SK Ryttarförening!
Vi är en liten, gemytlig förening som startades 2013 med visionen att samla unga såväl som äldre ryttare i & omkring Sjövik.
Någon ryttarförening fanns inte men ett stort antal barn & ungdomar som red & tävlade. Barnen saknade en gemensam samlingsplats & gemenskap. Målet är att engagera fler barn & ungdomar i föreningslivet.

Föreningen arbetar ständigt med att utveckla vår befintliga ridanläggning för att göra den attraktiv & tillgänglig för alla.

En ridanläggning som vi för övrigt är mycket stolta över! En stor bana med fin hinderpark samt terränghinder; Bank, Pullmangrav & Vattengrav. In & uthopp från banan i sann derbyanda!

Vi bedriver ingen ridskole-verksamhet utan är några eldsjälar som driver föreningen i ideell regi & genom ett gott samarbete med SSK-Sjöviks Sportklubb! Alla är dock hjärtligt välkomna att vara medlemmar-oavsett nivå eller mål med sin ridning!