Sjöviksdagen

Sjöviksdagen 2018 blir lördagen den 1 september kl 10.00-14.00

Årets Torgdag på Bohlins torg går av stapeln lördagen den 1 september. Här finns det möjlighet att sätta upp ett bord och sälja båda loppisprylar, lokala hantverk eller företagsprodukter. Men man kan också informera om sin förening eller olika aktiviteter. Boka ett bord hos Dan Ehrencrona tel 070-287 37 25

Vi kör igång kl 10.00 med lotterier,  fika och försäljning. Det blir musikunderhållning med gruppen Carbes, som också spelade förra året. Vi kommer att utse årets Sjövikare på scenen och Röda Korset har både mannekänguppvisning och auktion.  Eftersom det är nära till valet kommer det även att bli utfrågning av lokala politiker.

Bilder från 2017.

Röda Korset hade mannekänguppvisning av retrokläder.

Carbes Duo som består av David Carbe och Johan Walter, spelade svängig musik från scenen.

David Carbe och Johan Walter

Hembygdsföreningen bord

Scouterna serverade korv som grillades över elden.

Luftgevär var populärt

Här fanns bord med försäljning.

Emanuel får pris som årets Sjövikare

Torgdagen lördagen den 2 september 2017 hölls på Bohlins torg mellan kl 10.00-14.00 Solen sken och det var många besökare. Här fanns möjlighet att att köpa en stor grilltallrik eller en korv. Det fanns fika, chokladhjul, luftgevärsskytte, fiskdamm, och mycket annat. Röda Korset hade mannekänguppvisning och Carbes Duo spelade. Emanuel Furbacken fick pris som årets Sjövikare.