Sjöviksdagen 2016 på Bohlins torg

”Sjöviksdagen gick av stapeln lördagen den 3 september.
Vi hade hoppats på bra väder men så blev det nu inte utan regnet öste ner. Som tur var fanns det en del tält att stå under när de värsta skurarna kom. Även om dagen inte var så välbesökt var det inget fel på humöret och programmet.

Marknadsförsäljning, lotterier och fiskdammen kom igång ganska bra. På scenen fick vi en lektion i hur man odlar bin. Röda korset hade auktion på sina loppis prylar, särskilt utvalda från 50-60 talet med retro status. De hade också mannekänguppvisning med kläder från sin loppis butik. Ett tvåmanna band spelade rock i takt med regnet som smattrade mot scen taket.

Årets Sjövikare presenterades
Föreningen Sjövik har som tradition att utse en person varje år som gjort något betydelsefullt för samhället och satt Sjövik på kartan. Sedan 2003 har vi utsett någon person eller flera personer som vi tycker förtjänar denna hederstitel. Alla Sjöviksbor har möjlighet att nominera kandidater genom att ta kontakt med styrelsen. Nu har vi också en jättefin hemsida som uppdateras regelbundet med aktuell information om Sjövik. Här kan man gå in och nominera under fliken Årets Sjövikare.

Visst hade vi önskat mer publik och bättre väder, men efter omständigheterna gick det ändå bra. Tack alla som jobbade och gjorde sitt bästa för att genomföra dagen.”

Bilder från Sjöviksdagen:
torget31